معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت‌حیدریه گفت: طبق قول شرکت پیمانکار، تا پایان امسال ۲۰ کیلومتر شبکه فاضلاب شهری به اجرا در خواهد آمد؛ اما درعین‌حال انتظار داریم این طرح ملی شتاب‌ گیرد.
کد خبر: ۹۵۳۹۴۸۰
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تربت‌حیدریه؛ علی‌اکبر کی پور، در نشست مشترک با مدیران آبفا و شرکت پیمانکار اجرای طرح ملی فاضلاب شهری شهرستان تربت‌حیدریه اظهار کرد: در طول سال مراجعات و درخواست‌های مردمی زیادی برای اجرای شبکه فاضلاب داشته و شایسته است در اجرای شبکه فاضلاب، تسریع شود.

وی افزود: به دلیل برخی مشکلات از برنامه زمان‌بندی اجرای شبکه فاضلاب عقب و در تلاش هستیم بخشی از این عقب‌ماندگی جبران شود.

در ادامه قاسم پیوندی، مدیرعامل شرکت طوس مسیر و مجری اجرای طرح ملی فاضلاب تربت‌حیدریه نیز بیان کرد: انتظار داریم شرکت فولاد رخ طبق قرارداد فروش پساب، بدهی خود را پرداخت کند تا بتوانیم اعتبار اجرای شبکه را تأمین و عملیات را سرعت بخشیم.

علیرضا عباسی، مدیرعامل شرکت آبفای تربت‌حیدریه نیز تصریح کرد: از زمان اجرای طرح ملی فاضلاب تربت‌حیدریه تاکنون ۲۶۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در این خطه اجرا و ۶۰ کیلومتر دیگر باقی‌مانده که امید است تا پایان سال آینده این میزان نیز به پایان برسد.

وی با اشاره به اینکه شرکت سرمایه‌گذار برای اجرای این مقدار شبکه، ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده است، توضیح داد: بعد از ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، اکنون ۶۲ هزار مشترک شهری و ۲۹ هزار و ۱۰۰ مشترک روستایی و ۳۳ هزار انشعاب فاضلاب تحت پوشش شرکت آبفای تربت‌حیدریه قرار دارد.

آغاز ساخت هسته اولیه طرح ملی فاضلاب تربت‌حیدریه سال ۱۳۸۹ بوده است که بعد از اجرای مراحل اولیه در سال ۱۳۹۷ بر اساس قرارداد جدیدی با حضور معاون اول وقت رئیس‌جمهور و وزیر وقت نیرو برای تکمیل و بهره‌برداری، به بخش خصوصی واگذار شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها